Buku Mengapa Mahathir ?

Terkini

Dr M janji Malaysia kembali gemilang jika Pakatan ganti BN

KEPALA BATAS: Tun Dr Mahathir Mohamad berjanji akan mengembalikan kegemilangan Malaysia jika Pakatan Harapan (PH) diberi mandat untuk menggantikan Barisan Nasional (BN) menerajui Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Bekas perdana menteri berkata, sekiranya kerajaan di bawah kepimpinan PH ditubuhkan kelak menggantikan BN, kerajaan baharu akan ditadbir dengan “berwibawa” sepertimana pentadbirannya selama 22 tahun sehingga 2003.

“Saya janji, selagi saya ada, sekarang ini saya sudah 92 tahun. Apabila kita tubuh kerajaan baharu, kita akan kembalikan keadaan sebelum kerajaan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

“Kami akan dirikan kerajaan berwibawa dan akan kembalikan negara ini sebagai negara yang dihormati di seluruh dunia,” kata beliau yang juga pengerusi PH dalam ceramah Jelajah Semarak Selamatkan Malaysia, Selamatkan Rakyat, di Kepala Batas, malam tadi.

Dua hari lalu di Permatang Pauh, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengimbau kembali gelaran yang pernah diberikan kepada Dr Mahathir iaitu sebagai maha firaun, maha zalim.
Gelaran itu diberikan kepada Dr Mahathir kerana mengkritik cara pentadbirannya yang dikatakan bercorak diktator.

Dr Mahathir yang mengkritik lantang kepimpinan Najib telah keluar dari Umno tahun lalu.
Beliau yang juga pengerusi PPBM memberitahu, beliau bukannya diktator kerana beliau sendiri secara sukarela meletakkan jawatan sebagai perdana menteri pada 2003.

Dr Mahathir berkata, sekiranya diberikan umur panjang untuk melihat negara ditabdir PH, beliau sendiri sanggup menyumbangkan keringat bagi membawa negara ke arah lebih baik.

“Saya dah 92, hendak bercakap pun tidak larat, hendak berdiri lama pun tidak boleh. Tetapi kalau hendak suruh buat kerja, masih boleh buat kerja. Insya-Allah,” katanya.

Dr Mahathir bagaimanapun tidak menjelaskan definisi khusus kerja yang dimaksudkan itu.

No comments